REFERANSE

Larsen Optikk

Utvikling av nettsider, Aug 2020



UTGANGSPUNKT

Kunnskap og kvalitet står helt sentralt for Larsen Optikk. De hadde behov for en nettside som skiller seg positivt ut og får frem deres unike utvalg av briller, den høye faglige kompetansen på bl.a. brilletilpasning, synsundersøkelser, barn og syn m.m.

LØSNING

I dette prosjektet gikk det mye tid til å kartlegge innhold og hvordan det skulle struktureres. Vi ønsket å formidle de viktigste kvalitetene med Larsen Optikk i dedikerte layouter fremfor å bake dem inn i lange tekster. I denne prosessen hadde vi det gøy med grafiske referanser til briller, syn, utseende, håndverk og metaforer som hører med. Vi ønsket å være originale, uten å gjøre kompromisser med enkel navigasjon og informasjonstilgang. WHY Connect står bak video, foto, grafikk, layout, tekstredigering og innholdsstruktur i dette prosjektet, og derfor er det et fin dokumentasjon på hva vi kan levere med litt spillerom.



PUBLISERINGSLØSNING



X-FAKTOR

For å få frem hovedmomenter ved synsundersøkelsen la vi den i en relevant "brille-scrolle-modus" der alt inni brillen er klart, mens alt utenfor er blurry. I tillegg utviklet vi en animasjon av ansiktsformer og forskjellige brilletyper for å illustrere at dette har mye å si for valg av briller.













Lignende prosjekter

Åkset Naturfoto

Åkset Naturfoto

Utvikling av nettsider

Gluba Treetop Cabins

Gluba Treetop Cabins

Utvikling av nettsider

Connect oss